×

1. Reguli generale

a. Daca produsul este incomplet sau este neconform, este necesara semnalarea acestui aspect in maxim 48 de ore de la primirea comenzii. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.

b. Consumatorul are dreptul sa renunte la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv in termen de 14 zile calendaristice.


2. Renuntarea la cumparare

a. In cazul comenzilor speciale (produse care nu fac parte din stocul curent si trebuiesc aduse special pe comanda), consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fapt ce va genera o taxa de penalizare in cuantum de 30% din valoarea comenzii.

b. In cazul produselor existente in stoc, consumatorul are dreptul sa renunte la cumparare fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termenul de 14 zile de la receptie. In cazul in care termenul expira in weekend sau sarbatoare legala, se va prelungi automat pana in prima zi lucratoare.


3. Legislatie: OUG 34/2014

a. Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat cu toate accesoriile, etichetele intacte si documentele care l-au insotit. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

b. Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

c. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.

d. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

e. Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
Licente (software);
Consumabile (acumulatori etc);
Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti, slip);
Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu prestat catre consumator);
Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice din fabrica in primele 48 de ore de la receptionarea produsului);
Becuri, lanterne, prelungitoare, baterii, acumulatorii si incarcatoarele doar daca sunt sigilate;
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

f. Ambalarea produselor trebuie sa fie similara cu cea in care au fost primite. Ambalajul original poate fi dar NU trebuie returnat.


4. Exercitarea dreptului

a. Consumatorul informeaza SCUBA Tribe DIVE STORE cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea formularului de retur sau e-mail.

b. NU este necesara confirmarea din partea SCUBA Tribe DIVE STORE pentru a face retur. Decizia de a face retur este unilaterala.


5. Obligatiile SCUBA Tribe DIVE STORE

a. Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs nefunctional, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face prin transfer bancar in contul specificat de consumator.

b. Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor. Se considera receptionate produsele care, dupa ce au fost primite de la curier, au fost analizate de un specialist al SCUBA Tribe DIVE STORE pentru stabilirea, daca este cazul, taxelor si cuantumului diminuarii valorii.


6. Obligatiile consumatorului

a. Formularul de retur sau informatiile din cererea pe email trebuie sa fie complete si sa includa contul bancar. In caz contrar termenul de rambursare va curge din momentul transmiterii acestuia catre SCUBA Tribe DIVE STORE

b. Produsele trebuie expediate catre SCUBA Tribe DIVE STORE in maxim 14 zile de la receptia lor.

c. Consumatorul suporta costurile de returnare.

d. Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

e. Daca au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel si se opteaza pentru returnare integrala, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse trebuie sa fie sigilate.

f. Daca produsele au fost insotite de eventuale cadouri, trebuie returnate si cadourile.


7. Expedierea se face doar prin curier.

a. Impachetati coletul corespunzator si includeti in interior o copie a facturii pentru identificare.

b. Adresa pentru retur este prezentata in rubrica "despre noi" in subsolul paginii.


8. Schimbarea produselor

a. In cazul in care doriti sa schimbati un produs achizitionat cu un alt produs, va trebui sa plasati o noua comanda pentru produsul inlocuitor in care sa ne comunicati (in campul de comentarii asupra comenzii) ca doriti sa returnati un produs. Astfel, comanda va fi procesata in momentul primirii returului. Daca timpul va preseaza se poate procesa noua comanda in flux normal iar returul sa fie prelucrat ca restituire simpla.

b. Analiza produsului initial se face ca la un retur simplu.

c. In cazul in care pretul produsului inlocuitor este mai mare decat cel al prodului initial, diferenta va trebui platita prin metoda initiala de plata (comanda initiala).

d. In cazul in care pretul produsului inlocuitor este mai mic decat cel al prodului initial, diferenta va fi transferata conform art. 5.b.


9. Mentiuni

a. Produsele trebuiesc returnate in starea in care au fost primite. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.

b. Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea accesoriilor ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unui procent de diminuare a valorii pentru readucerea produselor la starea in care au fost livrate.

c. Taxele sunt determinate de costurile livrarii si cazul specific de retur si nu pot depasi 20% din valoarea produsului.

d. Procentul de diminuare al valorii produsului este determinat de costurile de readucere in forma initiala a produsului si nu pot depasi 50% din valoarea produsului.

e. Cuantumul taxelor si a diminuarii valorii vor fi comunicate consumatorului in maximum 5 zile de la primirea produselor.




Pentru informatii suplimentare privind returnarea produselor ne puteti scrie la adresa [email protected].

Va multumim !

Menu

Contul meu

Create a free account to use wishlists.

Sign in

Please sign in first.

Autentificare